December 18, 2009

~Soal Hati~

Bila berbicara tentang ‘soal hati’ ni kadangkala membuatkan otak ni tetiba trasa sengal & ilang plak fungsinyer. Ntah la nape…tapi trasa susah sgt nak mengungkapkan apa yang ada di dlm kotak fikiran ni.

Hurmmmm!!!!.

Nak diluahkan trasa mcm semua ayat yang dikarang tak sesuai ngan apa rasa hati. Pincang aje maknanya. Terpesong dari maksud di hati.Duhai hati!!….Nape la mcm ni jadinya. Betul la ada yang berkata…bila ianya berkait rapat ngan ‘soal hati’ ada yang sukar dimengertikan apatah lagi nak diterjemahkan, diungkapkan atau dihuraikan.

Berapa ramai yang memahami apa maunya hati…apa rasanya hati?

Gembirakah hati ? Dukakah hati? Bahagiakah hati? Mebi, kita leh berpura-pura dimata org lain bahawa kita sedang enak bergembira…atau sedang menitiskan airmata lantaran berduka atau pun sedang melayari bahtera bahagia. Tapi adakah nada yang sama berlagu di dalam hati…?? Berapa ramai yang tulus ngan rasa hatinya sendiri..?? Tepuk dada tanya lah selera!! Apa maunya.

Sumtimes,kita trasa nak share sumtin ngan sumone tentang ‘soal hati’ kita sendiri. Tapi sukarkan nak mencari sumone yang benar2 boleh berkongsi..boleh mendengar dgn ‘mata hati’.

Coz adakala tak sume benda kita nak share even ngan kwn baik kita sdiri terutama bila berkait rapat ngan ‘soal hati’. Mengapa begitu susah kan…?

Sebab ianya ‘soal hati’. Berapa ramai insan disekeliling kita yang boleh memahami rasa hati kita?

Urmmmm…ntahla..no se’!
~~~~~~~~~
Sbb yg tuan empunya diri ni pun ada prob ngan 'soal hati'...huhuhuhu..

0 ngomelan...:

Post a Comment

♫♪ say it out...♫♪

 
Copyright 2009 !! ♥♥..ceritera tentang..♥♥ !!. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com