April 5, 2010

~..Sungguh Aku Cinta..~



" ..sungguh benarlah kata orang,kalau terlalu mempamerkan rasa hati dan meluahkan ledakan emosi sehingga meratap menangis apabila kehilangan insan tersayang, maka mudah jugalah dia uuntuk melupakan. Mungkin segala kedukaan telah luruh bersama ratapan dan tangisan,maka cepat sahaja seseorang akan melupakan kisah sedih yang pernah terjadi. Berbeza kalau yang merintih pedih di dalam diam,kesannya makan dalam.."


Ayat2 diatas ni dicopy dari sebuah novel hasil karya Anis Ayuni. Urmmm...dia ni salah seorang diantara novelis favorite. Actually kisah ni bagus. Kisah seorang wanita muda yang berstatus 'janda'. Entahla...bila masyarakat kita ni dengar status seseorang tu 'janda' macam teruk sangat persepsi dimata kan..?? Fahami la...dorg tak diminta status sebegitu. There is nothing wrong ngan status tu!!! Huhhh!! pandangan & persepsi masyarakat kita kena berubah.

Kenapa bila seorang lelaki berstatus 'duda' tak plak masyarakat kita berfikiran sedemikian kan..?? Haaa....pelik kan..?? Come on la... Haihhhh!!!



"...cinta itu resah jiwa yang menyeksa apabila penantian belum tentu menjanjikan harapan hadup bahagia yang di impikan..."

0 ngomelan...:

Post a Comment

♫♪ say it out...♫♪

 
Copyright 2009 !! ♥♥..ceritera tentang..♥♥ !!. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com