February 28, 2011

: Lelaki dan sikap tanggungjawab terhadap kerja yang semakin pupus?? :

Bila berbicara soal sikap lelaki dan tanggungjawab mereka terhadap kerjaya memang payah.
Inilah diantara cabaran yang harus dihadapi oleh rakan sekerja wanita mereka. Ya!!! I sendiri pun memang mengalami masalah ni. Bukan semua kaum Adam nie yang bersikap sebegini..hanya segelintir sahaja


Bukan nak cakap mereka ini tak ada tanggungjawab. Tapi rasa-rasanya sikap tanggungjawab mereka itu semakin hari semakin merundum,...semakin kurang. Lantaran sikap mereka yang sebegini, teman-teman sekerja yang lain menjadi mangsa. Kalau ditegur akan melenting..bercakap yang bukan-bukan dibelakang.


Wahai lelaki, sedarilah..berubah lah!! Bila wanita yang menjadi orang atasan kalian, kalian sibuk pot pet pot pet. Seolah-olah mereka itu tidak layak berada tapi kalau la kalian terus bersikap sambil lewa bila bekerja..sikap tanggungjawab terhadap sesuatu kerja yang diberikan pun tak ada, macammana orang nak memberi kepercayaan ?? Siapa yang rugi ?? Kalian jugak.

Sesekali, tak salah merendah diri..takyah nak tunjuk ego sangat kalau dah terang-terang kalian yang salah. Pelik dengan manusia sebegini. Tak pernah nak bermuhasabah diri. Mungkin juga kerana sikap sedemikian, kebanyakan yang lead department sekarang ni adalah kaum Hawa.
Dimana kaum Adam..?? Urmmm...

0 ngomelan...:

Post a Comment

♫♪ say it out...♫♪

 
Copyright 2009 !! ♥♥..ceritera tentang..♥♥ !!. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com