March 9, 2011

Alkisahnyer : Wanita & kasut tumit tinggi


Adehhh!!! Fakta yang terbaca semalam ni yang wat hati kecil ku yang suci murni ni dilanda gundah gelana sekejap. Hehehe!! sekejap je..ketegaq ni!!


Alkisahnye, kaum Hawa yang gemar memakai kasut yang bertumit tinggi ni berisiko mengalami sakit kaki, lutut, tulang sendi & juga tulang belakang. Dikatakan juga diantara punca rambut gugur dan menyebabkan pening dan kitaran haid menjadi tidak teratur...malah boleh juga memberi kesan terhadap organ dalaman & tahap kesuburan wanita.
Ooooooo!! Betul ke fakta ni ???


Malah dikatakan 26% tekanan akan diterima pada bahagian lutut kita kalau kita memakai kasut bertumit 1 - 3 inci ? Wahhh!!! kalau macam saya yang bekerja tak duduk diam ni, macamana lak..???
Adehhh!!! sungguh bagai dikata ke ni..??? Macamana kalau 4 atau 5 atau setinggi 6 inci plak..?? Bape lak percentage nyer..??


Takkan nak dicampakkan kasut-kasut yang penuh dalam rak tu..?? Erkkk!!!! Tak seksi la kalau tak pakai hi-heels,kan..????
Ahahahahaha!!! Seeee, I told u already....I'm ketegaq orangnyer.

4 ngomelan...:

jomsantaisekejap said...

betul tu...kalau jalan pakai high heel jalan dia lain macam sikit sebab nak ikut lenggok kasut tu... kalau tak ada heel tu jalan mensasar je, langgar apa pun tak ada kesan....
opssss ... terlebih sudah..macam salah masuk entry je nak komen ni....

♥ cheknora ♥ said...

ahahahhaha!!!!

| RoziAhmad | said...

so kene beli kasut baru la ni?
jom shopping!!
hahahaha

♥ cheknora ♥ said...

Rozi:
laaa kata wit dh bis byr saman...

ahahahhaha!!!

Post a Comment

♫♪ say it out...♫♪

 
Copyright 2009 !! ♥♥..ceritera tentang..♥♥ !!. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com